Główne cele: POBIERZ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
- Celem szkolenia jest przekazania najważniejszych kwestii dotyczących działań public relations w aspekcie komunikacji w organizacji, zwrócenie uwagi uczestników na znaczenie budowania wizerunku organizacji (i samych siebie), jako wizytówki wizualnej firmy
- Szkolenie podczas którego, przedstawimy komunikacje wewnątrz organizacji jako skuteczne narzędzie zarządzania oraz zapoznamy uczestników szkolenia z technikami wewnętrznego PR
- Uczestnicy szkolenia opanują umiejętności wykorzystania wewnętrznego i zewnętrznego PR w budowaniu kultury organizacji i przeciwdziałaniu kryzysom wewnętrznym
- Poznanie nowoczesnych narzędzi efektywnej konstruowania i zarządzania informacją wewnątrz i na zewnątrz organizacji
- Uzupełnię wiedzy i udoskonalenie umiejętności z zakresu zastosowania narzędzi PR służących budowaniu profesjonalnego wizerunku organizacji, a także kształtowaniu przychylnego nastawienia opinii publicznej do działań podejmowanych przez organizacji. Ponadto pozyskana wiedza umożliwi właściwą ocenę jakości informacji prasowej i użyteczności materiałów informacyjno-promocyjnych
ZAGADNIENIA
- Relacja dziennikarz/specjalista PR z otoczeniem firmy i wewnątrz organizacji
- model dwukierunkowy asymetryczny
- model dwukierunkowy symetryczny
- model pośredni
- Specjalista ds. kontaktów z mediami:
- rola,
- cele,
- kompetencje
- zadania
- Jak działają współczesne media
- Prawo Prasowe
- czym rządzą się mechanizmy ataków medialnych
- wygaszanie sporów
- budowanie wizerunku
- Budowanie i zarządzanie informacją
- Jak dobrze udzielić wywiadu?
- Jak odpowiedzieć, kiedy nie chcemy odpowiedzieć?
- Co napisać, a co „przemycić” w notatce prasowej/informacji dla mediów?
- Kiedy nie reagować?
- Media w strategii public relations – znaczenie relacji organizacja
- Jak kreować medialne nagłośnienie
- Jak wygaszać medialne nagłośnienie
- Czym faktycznie jest konkurencja na rynku informacyjnym
- Zadania informacji w sytuacji kryzysowej
Trener
Tomasz Wypych
Korzyści
Dla organizacji:
- Pracownicy będą pewniejsi siebie w sytuacjach służbowych reprezentując instytucję
- Instytucja będzie postrzegana, jako organizacja mająca pracowników na wyróżniającym się poziomie
Dla uczestników:
- Poznają dobre praktyki wykorzystania PR
- Zwrócą uwagę na swój styl prezentowania się w sytuacjach służbowych
- Nabiorą wprawy i pewności siebie w sytuacjach komunikacji z mediami
Data szkolenia
16 godz. dydaktycznych - Zapytaj o dostępne terminy
Godziny szkolenia
9.00 - 16.00
Miejsce szkolenia
Gdańsk
Dla kogo
- pracownicy działów PR
- pracownicy działów ds. kontaktów z mediami jednostek samorządów terytorialnych
- pracownicy działów marketingu
- Dyrektorzy Zarządzający
- Prezesi
- Osoby prowadzące działalność gospodarczą
Co otrzymasz po szkoleniu
- 2 godziny indywidualnych konsultacji telefonicznych z Trenerem prowadzącym
- Certyfikat
Zakres szkolenia
1. KOMUNIKACJA Z MEDIAMI W SYTUACJI KRYZYSOWEJ
- Przygotowanie do podjęcia skutecznej komunikacji w sytuacji kryzysowej
- Zapoznanie z zasadami postępowanie w kryzysie i technikami wychodzenia z kryzysu
- Nabycie umiejętności związanych ze skuteczną współpracą z mediami
- Poznanie konkretnych narzędzie do praktycznego wykorzystania
2. EFEKTYWNE PUBLIC RELATIONS
- Zrozumienie przez uczestników wagi promocji i marketingu w funkcjonowaniu firmy, organizacji, urzędu
- Uporządkowanie wiedzy na temat podstawowych obszarów promocji - m.in. współpracy z mediami, wykorzystania internetu a także komunikacji w sytuacji kryzysowej
- Ćwiczenie praktycznych umiejętności wykorzystania prezentowanych technik i narzędzi wykorzystywanych w działaniach promocyjnych
- Wyrobienie nawyku pracy zespołowe i współprac pomiędzy różnymi jednostkami organizacyjnymi
- Social media i internet
3. PISANIE I REDAGOWANIE TEKSTÓW DLA MEDIÓW I NA POTRZEBY WŁASNE
- Podniesienie umiejętności pisania atrakcyjnych tekstów przeznaczonych dla mediów oraz do wykorzystania we własnych publikacjach
- Ćwiczenie praktycznych umiejętności związanych z pisaniem lub redagowaniem tekstów
- Uporządkowanie zasad redagowania oraz przypomnienie zasad poprawności językowej
- Omówienie najczęściej popełnianych błędów
- Zwrócenie uwagi na różnice wynikające z przeznaczenia tekstu - np. notatki służbowej, raportu, tekstu na stronę internetową, tekstu do biuletynu wewnętrznego itd.
- Zapoznanie uczestników z technikami pozwalającymi podnieść atrakcyjność przygotowywanych tekstów
4. TRENING MEDIALNY, KONTAKTY Z MEDIAMI
- Wyszkolenie umiejętności koniecznych do sprawnej komunikacji z mediami
- Ćwiczenie praktycznych umiejętności wypowiadania się dla mediów
- Narzędzia przydatne przy przygotowywaniu wypowiedzi pisemnych, rozmów z dziennikarzami i/lub wystąpień przed kamerą.
- Opanowywanie napięcia, stresu i tremy
5. WYSTĄPIENIA PUBLICZNE - TRENING MEDIALNY
- Szkolenie sztuki prezentacji i występów publicznych
- Ćwiczenie praktycznych umiejętności prezentacyjnych
- Opanowywanie tremy
- Poznanie wybranych technik argumentacji i wywierania wpływu
Metody pracy przy szkoleniu
- Maksymalnie praktyczny wymiar szkolenia
- Warsztatowa forma: zadania, ćwiczenia, angażowanie uczestników
- Każdy etap koncentruje się na szlifowaniu innych umiejętności
- Maksymalnie praktyczny wymiar szkolenia - warsztatowa forma, angażowanie uczestników, realna praca z tekstami itd.
- W trakcie ćwiczeń korzystamy z sytuacji realnych, dopasowanych do specyfiki miejsca pracy uczestników
- Maksymalnie praktyczny wymiar szkolenia - warsztatowa forma, angażowanie uczestników, symulacja rozmów z dziennikarzami - rejestracja video i analiza
- W trakcie ćwiczeń korzystamy z sytuacji realnych, dopasowanych do specyfiki firm uczestników
- Po szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje indywidualny komentarz/ocenę/porady
- Każda część koncentruje się na szlifowaniu innych umiejętności: klarowności, atrakcyjności, perswazyjności
- Szkolenie uwzględnia: techniki perswazyjne i elementy mowy ciała
Cena
2.590 zł