Public Relations Efektywna Komunikacja Wewnątrz i na Zewnątrz Organizacji

Główne cele:

  • Celem szkolenia jest przekazania najważniejszych kwestii dotyczących działań public relations w aspekcie komunikacji w organizacji, zwrócenie uwagi uczestników na znaczenie budowania wizerunku organizacji (i samych siebie), jako wizytówki wizualnej firmy
  • Szkolenie podczas którego, przedstawimy komunikacje wewnątrz organizacji jako skuteczne narzędzie zarządzania oraz zapoznamy uczestników szkolenia z technikami wewnętrznego PR
  • Uczestnicy szkolenia opanują umiejętności wykorzystania wewnętrznego i zewnętrznego PR w budowaniu kultury organizacji i przeciwdziałaniu kryzysom wewnętrznym
  • Poznanie nowoczesnych narzędzi efektywnej konstruowania i zarządzania informacją wewnątrz i na zewnątrz organizacji
  • Uzupełnię wiedzy i udoskonalenie umiejętności z zakresu zastosowania narzędzi PR służących budowaniu profesjonalnego wizerunku organizacji, a także kształtowaniu przychylnego nastawienia opinii publicznej do działań podejmowanych przez organizacji. Ponadto pozyskana wiedza umożliwi właściwą ocenę jakości informacji prasowej i użyteczności materiałów informacyjno-promocyjnych

ZAGADNIENIA

  • Relacja dziennikarz/specjalista PR z otoczeniem firmy i wewnątrz organizacji
    • model dwukierunkowy asymetryczny
    • model dwukierunkowy symetryczny
    • model pośredni
  • Specjalista ds. kontaktów z mediami:
    • rola,
    • cele,
    • kompetencje
    • zadania
  • Jak działają współczesne media
    • Prawo Prasowe
    • czym rządzą się mechanizmy ataków medialnych
    • wygaszanie sporów
    • budowanie wizerunku
  • Budowanie i zarządzanie informacją
    • Jak dobrze udzielić wywiadu?
    • Jak odpowiedzieć, kiedy nie chcemy odpowiedzieć?
    • Co napisać, a co „przemycić” w notatce prasowej/informacji dla mediów?
    • Kiedy nie reagować?
  • Media w strategii public relations – znaczenie relacji organizacja
    • Jak kreować medialne nagłośnienie
    • Jak wygaszać medialne nagłośnienie
    • Czym faktycznie jest konkurencja na rynku informacyjnym
    • Zadania informacji w sytuacji kryzysowej
Trener
Tomasz Wypych
Data szkolenia
15 - 16 Maja 2017
Godziny szkolenia
9.00 - 16.00
Miejsce szkolenia
Gdańsk
Dla kogo
  • pracownicy działów PR 
  • pracownicy działów ds. kontaktów z mediami jednostek samorządów terytorialnych  
  • pracownicy działów marketingu 
  • Dyrektorzy Zarządzający 
  • Prezesi 
  • Osoby prowadzące działalność gospodarczą
Co otrzymasz po szkoleniu
  • 2 godziny indywidualnych konsultacji telefonicznych z Trenerem prowadzącym
  • Certyfikat
Zakres szkolenia

1. KOMUNIKACJA Z MEDIAMI W SYTUACJI KRYZYSOWEJ

  • Przygotowanie do podjęcia skutecznej komunikacji w sytuacji kryzysowej
  • Zapoznanie z zasadami postępowanie w kryzysie i technikami wychodzenia z kryzysu
  • Nabycie umiejętności związanych ze skuteczną współpracą z mediami
  • Poznanie konkretnych narzędzie do praktycznego wykorzystania

2. EFEKTYWNE PUBLIC RELATIONS

  • Zrozumienie przez uczestników wagi promocji i marketingu w funkcjonowaniu firmy, organizacji, urzędu
  • Uporządkowanie wiedzy na temat podstawowych obszarów promocji - m.in. współpracy z mediami, wykorzystania internetu a także komunikacji w sytuacji kryzysowej
  • Ćwiczenie praktycznych umiejętności wykorzystania prezentowanych technik i narzędzi wykorzystywanych w działaniach promocyjnych
  • Wyrobienie nawyku pracy zespołowe i współprac pomiędzy różnymi jednostkami organizacyjnymi
  • Social media i internet

3. PISANIE I REDAGOWANIE TEKSTÓW DLA MEDIÓW I NA POTRZEBY WŁASNE

  • Podniesienie umiejętności pisania atrakcyjnych tekstów przeznaczonych dla mediów oraz do wykorzystania we własnych publikacjach
  • Ćwiczenie praktycznych umiejętności związanych z pisaniem lub redagowaniem tekstów
  • Uporządkowanie zasad redagowania oraz przypomnienie zasad poprawności językowej
  • Omówienie najczęściej popełnianych błędów
  • Zwrócenie uwagi na różnice wynikające z przeznaczenia tekstu - np. notatki służbowej, raportu, tekstu na stronę internetową, tekstu do biuletynu wewnętrznego itd.
  • Zapoznanie uczestników z technikami pozwalającymi podnieść atrakcyjność przygotowywanych tekstów

4. TRENING MEDIALNY, KONTAKTY Z MEDIAMI

  • Wyszkolenie umiejętności koniecznych do sprawnej komunikacji z mediami
  • Ćwiczenie praktycznych umiejętności wypowiadania się dla mediów
  • Narzędzia przydatne przy przygotowywaniu wypowiedzi pisemnych, rozmów z dziennikarzami i/lub wystąpień przed kamerą.
  • Opanowywanie napięcia, stresu i tremy

5. WYSTĄPIENIA PUBLICZNE - TRENING MEDIALNY

  • Szkolenie sztuki prezentacji i występów publicznych
  • Ćwiczenie praktycznych umiejętności prezentacyjnych
  • Opanowywanie tremy
  • Poznanie wybranych technik argumentacji i wywierania wpływu
Metody pracy przy szkoleniu
  • Maksymalnie praktyczny wymiar szkolenia
  • Warsztatowa forma: zadania, ćwiczenia, angażowanie uczestników
  • Każdy etap koncentruje się na szlifowaniu innych umiejętności
  • Maksymalnie praktyczny wymiar szkolenia - warsztatowa forma, angażowanie uczestników, realna praca z tekstami itd.
  • W trakcie ćwiczeń korzystamy z sytuacji realnych, dopasowanych do specyfiki miejsca pracy uczestników
  • Maksymalnie praktyczny wymiar szkolenia - warsztatowa forma, angażowanie uczestników, symulacja rozmów z dziennikarzami - rejestracja video i analiza
  • W trakcie ćwiczeń korzystamy z sytuacji realnych, dopasowanych do specyfiki firm uczestników
  • Po szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje indywidualny komentarz/ocenę/porady
  • Każda część koncentruje się na szlifowaniu innych umiejętności: klarowności, atrakcyjności, perswazyjności
  • Szkolenie uwzględnia: techniki perswazyjne i elementy mowy ciała
Cena
1.590 zł Brutto