Andrzej Niemczyk

Andrzej Niemczyk

Coach, Trener, Konsultant biznesowy, Menedżer, Lekarz. Wykładowca na studiach podyplomowych na Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach oraz w Wyższej Szkole Handlu i Prawa im. Łazarskiego w Warszawie.

Konsultant, praktyk zarządzania zespołami handlowymi oraz organizacjami medycznymi. Zanim zaczął prowadzić szkolenia był menedżerem, a jeszcze wcześniej przedstawicielem handlowym. Kierował małymi i dużymi zespołami sprzedażowymi. Z zawodu lekarz. Pracował w szpitalu przez osiem lat. Współpracował również przy badaniach klinicznych nad nowymi lekami.

Absolwent Akademii Medycznej w Łodzi oraz Podyplomowych Studiów Menedżerskich opartych na strukturze MBA w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Od 17 lat prowadzi szkolenia warsztatowe związane z rozwojem menedżerskim (zarządzanie zespołem, rozwój umiejętności kierowniczych, rozwiązywanie konfliktów, coaching, komunikacja, psychologia zarządzania, zespół w okresie zmian) z efektywności osobistej oraz handlowe (techniki sprzedaży, budowanie relacji, sprzedaż doradcza, negocjacje, zarządzanie własną sprzedażą).

Specjalizuje się w coachingu menedżerskim oraz w coachingu dla wyższej kadry zarządzającej. Posiada certyfikat The Coaching Academy w Londynie.

Ponad 5000 dni szkoleniowych, blisko 280 przeszkolonych firm, autor 9 książek i ponad 80 artykułów specjalistycznych.

Zanim rozpoczął pracę jako trener-coach, przez 11 lat pracował dla firm farmaceutycznych – dla Gedeon Richter oraz dla Ewopharma AG. Zaczynał jako przedstawiciel medyczny, a następnie awansował na monitora badań klinicznych, kierownika regionalnego, dyrektora regionalnego oraz dyrektora handlowego.

Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu, Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Biznesu oraz Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor.

Specjalizuje się w coachingu menedżerskim oraz w coachingu dla wyższej kadry zarządzającej. Posiada certyfikat The Coaching Academy w Londynie.

Pasjonat swojej pracy. Na pytanie – jak pracuje ? Odpowiada: „Dynamicznie. Konkretnie. Empatycznie. Uważnie. Z radością. Z refleksją. No i przede wszystkim lubię być dobrze przygotowany. Lubię wiedzieć, umieć a jak pojawią się wątpliwości mówię, że nie wiem. I szukam odpowiedzi na pytania w rzetelnych źródłach.

Od 2005 roku realizował projekty szkoleniowo-doradcze m.in. dla: Agora, Chevrolet, Decathlon, Farby Kabe, Hochland, ING Bank, Kaufland, Opel, Orlen, Pilkington, Plus, Pramerica, PZU, Swiss Krono, TVP, Twinings, Volvo, Wedel, Adidas, AIG Credit, Alfa Elektro, Altana Pharma, Alstom, Amgen, Arcelor Mittal, Astral, Barlinek SA, Bartels, Berlin Chemie, Boehringer Ingelheim, BZ WBK, Manpower, Marrodent, Maspex, Mepha, Metso Minerals, Mieszko, Ministerstwo Rolnictwa, Multilayer Pipe Comp., Navo, Nike, Nova France, Novartis, Opoczno i innych organizacji.

Autor książek:

  1. „Jak kierować zespołem handlowym i przetrwać”
  2. „Trener skuteczny. Procedury dla prowadzących szkolenia”

Współautor książek:  

  1. „O negocjacjach i negocjatorach. Poradnik praktyka”
  2. „”Książka dla skutecznych szefów”
  3. „Motywacja pod lupą”
  4. „”Sprzedaż, zarządzanie i efektywność osobista w 101 praktycznych przykładach”.
  5. „Zawód: handlowiec. Skuteczna sprzedaż bez manipulacji.”
  6. „Zarządzanie projektem szkoleniowym”
  7. „Błędy w sprzedaży”
  8. „Budowanie kultury innowacyjności”

Współautor zestawu multimedialnego „Sztuka kierowania zespołem handlowym”

  • Autor kilkudziesięciu artykułów regularnie publikowanych w Personel i Zarządzanie, Personel Plus, Marketing w Praktyce, Brief, Wiedza i Praktyka, Manager Magazine, Businessman Magazine, Gazeta Prawna, Cudowne Lata, Polska The Times
PRYWATNIE
  • Speleolog, taternik, uczestnik wypraw do najdłuższych jaskiń świata, żeglarz
  • Ojciec dorosłych bliźniaczek
  • człowiek o niesamowitym poczuciu humoru