Ekspert do wynajęcia

Wynajem czasowy menedżera

Chcesz zmian w zespole, nie możesz znaleźć odpowiedniego kandydata, na rynku jest bardzo drogo               a zespół robi co chce, tracisz pieniądze ? (zobacz film)

  1. Jakie koszty ponosisz kiedy sam zajmujesz się wszystkim, a per saldo zespół robi co chce. Wszystko, tylko nie rzetelną realizację celów sprzedażowych. Ilościowych i jakościowych.
  2. Menedżer na stałe to za duże ryzyko i wydatek. Jednocześnie, kiedy Ty zajmujesz się wszystkim, zajmujesz się niczym.
  3. Zespól nie realizuje założeń, Ty nie masz czasu ciągle ich motywować, ważne sprawy leżą odłogiem, żyjesz goniąc własny ogon zamiast rozwijać firmę.
  4. Myślisz, że wynajem menedżera to proces drogi, obarczony ryzykiem, nieopłacalny.
  5. Poza tym, na cały etat – nie warto, dodatkowe koszty, w których zwrot nie wierzysz.

Wszystko to racja. Połowiczna… Druga strona tej sytuacji:

  • Ile tracisz pieniędzy poprzez to, że handlowcy nie realizują planów, sprzedają za tanio, wydłużają terminy płatności. Czy kiedykolwiek policzyłeś tego typu straty ?
  • Ile i co tracisz przez to, że nie skupiasz się należycie na rozwoju firmy, na planach, tylko gonisz bieżące sprawy?
  • Ile tracisz na rotacji i braku motywacji pracowników ?

Sprawdź to w najprostszy możliwy sposób. Tak hipotetycznie. Straty handlowe:

  • policz – ile zarobiłabyś, gdyby handlowcy dawali mniejsze upusty i przestali dawać najniższe możliwe ceny ?
  • policz – ile zarobiłbyś, gdyby realizowali plany w 100% ?
  • policz – ile zarobiłbyś, gdyby handlowcy zaczęli sprzedawać tylko o 15 % więcej ?
  • policz –  ile tracisz, kiedy nie ma handlowca, kiedy odchodzi ?
  • policz – jak długo nowy handlowiec wdraża się, i jest nieefektywny, a ty płacisz pensje ?

Czasowy menedżer jest rozwiązaniem dla Ciebie, kiedy:

  1. Potrzebujesz skupić się na rozwoju firmy, a nie wiecznym pilnowaniu, rozliczaniu i kontrolowaniu handlowców,
  2. Zatrudnienie na pełen etat menedżera nie jest ekonomicznie zasadne, natomiast jego całkowity brak przynosi Ci straty,
  3. Potrzebujesz rozwoju i szkolenia zespołu, jednak same szkolenia są nieefektywne i kosztowne, masz z nimi złe doświadczenia.

Jeśli któryś z tych problemów dotyczy Ciebie i widzisz, że możesz tracić pieniądze i rynek w obecnej sytuacji, to skontaktuj się, abyśmy mogli porozmawiać o efektywnym rozwiązaniu tej sprawy dla Ciebie.

Telefon: 609 55 77 83 lub/i KTraczuk@modernconsulting.pl


Wynajem czasowy handlowca

Masz luki w kadrach, kasa ucieka, terminy gonią, nie potrzebujesz sztucznych kosztów, nie chcesz tracić czasu na szkolenia ?

Co się dzieje z Twoją sprzedażą, kiedy handlowiec znika, zwalnia się? Co się dzieje z Twoimi wynikami finansowymi, kiedy brakuje choćby jednego handlowca?

Oczywiste pytanie. Oczywista odpowiedź. Sprzedaż maleje, zyski maleją, koszty pozostają te same.

Maleje, nie tylko w danym momencie, ale im dłużej nie ma handlowca, tym trudniej odzyskać klienta. Klient nie czeka. Klient potrzebuje swoich rozwiązań. Jak nie od Ciebie, to od kogoś innego. Najszybciej od bezpośredniej konkurencji.

Tak, rynek ma jedna cechę.

Jest obojętny. Nic się nie stanie, kiedy twój produkt zniknie. Kiedy Twoja firma zniknie, zastąpi ja ktoś inny.

I tu jest ukryta realna strata.

Nie tylko dany miesiąc sprzedażowy, ale utracone przyszłe realne sprzedaże. Możesz to zobaczyć, analizując podobne sytuacje, jeśli miały miejsce w Twojej firmie. Odejście handlowca i następstwa w obrębie np. – 3 do 5 miesięcy.

Jacy klienci zmniejszyli zakupy i potem np. nigdy już nie wrócili do „ pierwotnego poziomu”?

Jaka to była suma ? Jaki dochód został utracony ?

Fakty, liczby, analizy pokazują jak jest naprawdę.

Zatem znowu szukasz, rekrutujesz, proces trwa, czas płynie, klienci odchodzą, a ty się frustrujesz. Bo znowu robisz nie to, co rozwija firmę firmę, tylko to co utrzymuję ją na powierzchni. Nowy handlowiec, to nowe problemy. Nie wiadomo, czy jest wystarczająco zmotywowany do sprzedawania, na ile ma realnych handlowych umiejętności i smykałki.

Czas przygotowania handlowca do pracy, to kolejne koszty, które ponosisz. Średnio potrzeba 6 miesięcy, aby handlowiec, jak jest zdolny i zmotywowany zaczął pracować w pełni efektywnie. Produktów można nauczyć się w miarę szybko, trudniej o profesjonalne umiejętności handlowe. Ile to jest pieniędzy w Twoim przypadku ? Szkolenia to koszt, który wcale nie musi się zwrócić.

Czy istnieje alternatywa, która pozwoli uniknąć Ci zbędnych kosztów, problemów, a pozwoli na utrzymanie i rozwój sprzedaży.

To co proponujemy, to usługa – sprawny handlowiec na określony czas.

Jakie korzyści uzyskasz wynajmując handlowca:

  1. Zyskujesz praktycznie od pierwszego dnia pracy kompletnego, kompetentnego handlowca.
  2. Nie tracisz czasu na szkolenia. Nie tracisz czasu na motywowanie i przekonywanie.
  3. Zyskujesz transparentne zasady wynagradzania. Nie ma buntu. Nie ma związków zawodowych. Są cele i zadania do wykonania.
  4. Wyznaczasz jasno zdefiniowaną oś czasu / harmonogram – co i w jakim czasie ma się wydarzyć.
  5. 100% czasu dyspozycyjności w rynku. W razie absencji handlowca w jego miejsce wchodzi zastępca.

Jeśli któraś z tych korzyści rozwiązuje choć część Twoich problemów i widzisz, że możesz przestać tracić pieniądze i rynek w obecnej sytuacji, to skontaktuj się, abyśmy mogli porozmawiać o efektywnym rozwiązaniu tej sprawy dla Ciebie.

Telefon: 609 55 77 83 lub/i KTraczuk@modernconsulting.pl


Wynajem czasowy ekspert HR

Chcesz zwolnić lub zatrudnić pracowników – nie znasz przepisów, nie jesteś przekonany co do decyzji, nie wiesz jak znaleźć odpowiedniego pracownika lub pozbyć się kłopotliwego…

Zwalnianie

Kiedy „martwe konie” ciągle podrywasz do biegu. Kiedy myślisz, że to Ty, jako szef i właściciel bardziej się starasz o pracownika, niż on szanuje swoją pracę. Kiedy hołdujesz powiedzeniu „lepszy rydz niż nic”. Tylko tego nic, więcej niż rydza.

I po ludzku i prawnie masz problem z decyzją o rozstaniu z pracownikiem. Nie wiesz do końca, jakie kryteria brać pod uwagę, przy decyzji o zwolnieniu ?

Nie jesteś pewien, czy to właściwa decyzja ? Zastanawiasz się, czy szybko znajdziesz kogoś wartościowego na to miejsce ?

Zastanawiasz się, jak to wszystko zaplanować, tak aby uniknąć jeszcze większych strat, chaosu w firmie ? Zastanawiasz się, jak to sprawnie rozwiązać z punktu widzenia prawa?

Zwalnianie to wielowątkowy i trudny proces, w którym należy zadbać o:

  • sam proces zwolnienia, licząc się też z emocjonalnymi konsekwencjami, spadkiem motywacji w firmie, plotkami, i innymi trudnościami,
  • zaplanowane znalezienie odpowiedniej osoby na zwolnione stanowisko,
  • komunikację w firmie swojej decyzji; kiedy tego nie zrobisz – tworzysz pole do zakulisowych plotek, które zmniejszają zaangażowanie w pracę, budują niepotrzebne,
  • prawne procedury związane ze zwolnieniem,
  • plany i rozwiązania na okres przejściowy.

Dlatego proponujemy usługę, która w sposób usystematyzowany pozwala Ci na zadbanie o wszelkie sprawy związane ze zwolnieniem pracownika.

  1. Zadbamy o stronę formalno / prawną zwolnienia pracownika, tak aby sprawy przebiegły w sprawny, zgodny z prawem sposób.
  2. Pomożemy ułożyć cały proces- zwolnienie- przyjęcie nowego pracownika, wdrożenie nowego pracownika, tak, abyś uniknął kosztów związanych z brakiem stanowiska, i niepotrzebnymi reorganizacjami.
  3. Zadbamy, aby pokazać w jaki sposób komunikować zwolnienie pracownika, po to, aby nie tworzyć zbędnych plotek, napięć i drugiego obiegu informacji w firmie, który szkodzi efektywność pracy, autorytetowi szefa, i obniża efektywność, sprzedaż i w konsekwencji zyski. Nie wiesz, jak zaplanować proces zwolnienia, i ewentualnej rekrutacji, żeby odbyło się to minimalnym kosztem.

Zatrudnianie

Istnieje różnica pomiędzy zatrudnieniem pracownika, a zatrudnieniem efektywnego pracownika, który jest zmotywowany, utalentowany, ma predyspozycje, kompetencje umiejętności i dzięki temu wpływa na rozwój firmy.

I można takich znaleźć. Jest to proces bardziej dokładny, przemyślany, biorący pod uwagę wiele czynników, ale per saldo bardzo opłacalny.

Opłacalny dlatego, że tu chodzi o kogoś, kto współtworzy Twój biznes. Zawsze, kiedy szukasz z pracownika, to szukasz kogoś, kto wspiera twój biznes, lub jest kosztem, kiedy jest „słaby, nijaki, niezaangażowany.”

  • Jakim zestawem kryteriów kierować się, aby pracownik wspierał twój biznes ?
  • Jakie umiejętności, osobiste predyspozycje, osobista motywacje musi mieć, aby odpowiadać Twoim wymaganiom ?
  • Jaki profil osobowości pasuje do tego stanowiska ?
  • Na co patrzeć i jak słyszeć „miedzy wierszami”, kiedy szukamy odpowiedniego kandydata ?

Proponujemy Ci rekrutacje skrojoną pod Twoje prawdziwe potrzeby. Szukanie takich osób, które w pełni będą spełniać Twoje kryteria. Bez kompromisów, bo za takie kompromisy zawsze się płaci.

Specjalizujemy się w doborze kadr zespołów handlowych.

Telefon: 609 55 77 83 lub/i KTraczuk@modernconsulting.pl

Zapytaj również o: haerowca, pijarowca, behapowca, marketingowca social media, programistę i eksperta ds. pozyskiwania funduszy.