Marketing, Komunikacja & PR

Dobry marketing to nie jest dzieło przypadku, lecz wynik starannie zaplanowanych działań, zrealizowanych z wykorzystaniem najnowszych narzędzi i technik.

Dobry marketing jest w coraz większym stopniu niezbędnym warunkiem sukcesu. Jednak czynniki decydujące o tym, czy marketing jest dobry wciąż zmieniają się i ewoluują. Zarówno Brexit, jak i wybór Donalda Trumpa na czterdziestego piątego prezydenta Stanów Zjednoczonych Ameryki przypisuje się częściowo wykorzystaniu działań marketingowych nowego typu.

Klasyk mawiał: „Marketing to zyskowne zaspokajanie potrzeb klientów”. Nic dodać, nic ująć. Może poza faktem, którego nie można pominąć, czyli nieustanne zmiany społeczne, technologiczne i ekonomiczne. Dokładnie określony target odbiorców wczoraj i dziś, to dwa różne targety. Jak to możliwe ? Odpowiedzią jest psychomotoryczne mikro targetowanie marketingowe. Klasycznie zaczyna się od stworzenia profilu klienta. Wszyscy zostawiamy – niesamowitą ilość śladów cyfrowych w Internecie. Algorytmy są w stanie przetworzyć te ślady w niezwykle dokładny profil psychologiczny każdej indywidualnej osoby. Potem, posiadając taki profil (zakup baz danych), można stworzyć np. reklamę albo inny przekaz dostosowany do osobowości. Dziś można stworzyć inny przekaz dla osoby bardzo emocjonalnej i takiej, którą mniej kierują emocje. Inny dla ekstrawertyka, inny dla introwertyka, inny dla polaka mężczyzny, a inny dla holenderki kobiety. I możemy ten przekaz dostarczyć każdemu człowiekowi na jego ekran. Fascynujące jednak jest, że podstawowe założenia pozostały aktualne i skuteczne. Różnicowanie następuje na poziomie celów i budżetów.

Prosty system marketingowy

 

Prezentujemy jedno z najnowszych narzędzi do budowy marki i budowy zasięgu odbiorców. To połączenie pracy influencerów i reklamodawców. Obustronne korzyści przy pomocy dedykowanej platformy obsługującej i realizującej kampanie. Realny wpływ na zasięg i odbiorców. Zdecydowanie wyższa skuteczność dotarcia względem Adwords.

Budowa strategii i planów marketingowych

Jeśli zadajesz sobie poniższe pytania i szukasz odpowiedzi, to już czas, abyś się do nas zgłosił:

  1. Jak zidentyfikować i wybrać właściwy segment (segmenty) rynku ?
  2. Jak różnicować oferty ?
  3. Jak sobie radzić z klientem, który kieruje się tylko ceną ?
  4. Jak rywalizować z konkurentami, którzy mają niższe koszty i niższe ceny ?
  5. Jak daleko należy się posunąć w indywidualizowaniu ofert dla poszczególnych klientów ?
  6. Co robić, żeby biznes się rozwijał ?
  7. Jak budować silniejsze marki ?
  8. Jak zmniejszyć koszt pozyskania klienta ?
  9. Co robić, aby klienci dłużej pozostali lojalni ?
  10. Jak stwierdzić, który klient jest ważniejszy ?
  11. Jak zmierzyć opłacalność reklamy, promocji sprzedaży i PR ?
  12. Jak poprawić wydajność działu sprzedaży ?
  13. Jak korzystać z wielu kanałów i radzić sobie z konfliktami między nimi ?
  14. Jak skłonić inne działy w firmie, aby były bardziej zorientowane na klienta ?

Plan marketingowy jest jedną z najważniejszych podstaw procesu marketingu. Ustala kierunek rozwoju i poziom koncentracji uwagi dla marki, produktu lub firmy. Będąc mniej rozbudowanym dokumentem niż biznes plan,plan marketingowy opisuje sposób, w jaki organizacja zamierza osiągać swoje cele strategiczne, korzystając z określonych taktyk i strategii oraz traktując klienta jako punkt wyjścia.

Nasze rozwiązania

Plan marketingowy i jego struktura:

  1. Streszczenie i spis treści
  2. Analiza sytuacji – dane na tle sprzedaży, kosztów, rynku, konkurencji oraz różnych sił działających w makro otoczeniu
  3. Strategia marketingowa –  misja, cele marketingowe i finansowe, potrzeby na jakie oferta firmy ma odpowiedzieć, pozycjonowanie konkurencyjne, program marketingowy – polityka cenowa, dystrybucja, reklama i promocja, obsługa klienta
  4. Projekcje finansowe – prognoza sprzedaży, prognoza wydatków, analiza BEP, w razie potrzeby – analiza ryzyka
  5. System kontroli wdrażania – system bieżącego monitorowania według harmonogramu, czasem plan awaryjny