Unikalne, eksperckie dwu dniowe szkolenie kreowania własnego wizerunku i profesjonalnego budowania relacji z audytorium, prowadzone przez dziennikarza i specjalistę z dziedziny komunikacji. Ćwiczenia przy pomocy kamery video i mikrofonu.
CEL SZKOLENIA
- Dostarczenie, pogłębienie i utrwalenie przez uczestników technik i narzędzi dzięki, którym będą mogli przygotować i przeprowadzić wystąpienie publiczne mające zastosowanie w ich codziennej pracy
- Dostarczenie wiedzy na temat poszczególnych składowych przygotowania i prowadzenia wystąpienia publicznego
- Dostarczenie wiedzy ze znajomości różnych rodzajów wystąpień publicznych
- Dokonania refreshingu dotychczasowych umiejętności i przerwanie rutyny w działaniu pracowników, o ile taka występuje
Doskonalenie praktycznych umiejętności:
- dostosowanie wystąpienia publicznego do celu, który chcemy osiągnąć
- dostosowanie wystąpienia publicznego do potrzeb i możliwości audytorium
- wykształcenie umiejętności sprawnego projektowania, budowania i korzystania z wystąpienia publicznego
- nabycie zdolności wyboru rodzaju wystąpienia publicznego w zależności od czasu i okoliczności (expose, mowa motywacyjna, komunikat prosty)
- Nauczenie jak komunikować się w czasie wystąpienia by przekaz był czytelny i pozbawiony zakłóceń
- Wypracowanie umiejętności przekazywania również „trudnych treści” audytorium
- Rozumienie potrzeby stosowania wystąpienia publicznego i prezentacji
- Zrozumienie użyteczności prezentacji jako narzędzia do m.in.:
- otwartej komunikacji
- przekazywania wiedzy
- przekazywania decyzji
- inspirowania i motywowania
- tworzenia zdrowych relacji
- budowania swojego wizerunku i autorytetu za pomocą dobrego wystąpienia publicznego
DLA UCZESTNIKÓW WARSZTATU
- Jeśli już posiadają pewną wiedzę i umiejętności pracy z wystąpieniem publicznym utrwalą, a przede wszystkim poszerzą ją o nowe elementy;
- Poznają najlepsze praktyki i zasady skutecznego tworzenia i korzystania z wystąpienia publicznego, bez względu na okoliczności w jakich ma być wygłoszone;
- Będą potrafili jasno i zrozumiale formułować myśli, budować własny wizerunek zgodny z zaplanowanymi celami oraz lepiej dobierać i prezentować argumenty,
- Nauczą się praktycznie działać w oparciu o te praktyki i zasady w bieżącej pracy;
- Zdobędą przekonanie o celowości i efektywności stosowania wystąpienia publicznego w jego różnych formach;
- Zdobędą nowe narzędzie komunikacji, o ile do tej pory z niego nie korzystali
- Nauczą się optymalizować treści, które chcą przekazać;
- Będą potrafili dopasować własny wizerunek do różnych sytuacji zawodowych i społecznych
- Otrzymają kolejną płaszczyznę do budowania trwałych profesjonalnych relacji ze współpracownikami i klientami zewnętrznymi;
- Zmniejszą lub wyeliminują ryzyko wynikające z błędów i nieścisłości w przekazywaniu informacji wskutek źle prowadzonego wystąpienia publicznego;
- Poznają najważniejsze metody wywierania wpływu przydatne w prowadzeniu przekonujących wystąpień publicznych,
- Zmiana postaw w stosunku przyjmowania, formułowania i udzielania informacji;
- Poznają narzędzie i sposoby zarządzania komunikacją i informacją w przekazie na forum;
- Zwiększą umiejętności radzenia sobie ze stresem i kontrolowania emocji w trakcie wystąpień.
- Staną się rzeczywistymi partnerami i punktem odniesienia dla audytorium;
- Zrozumieją zależność pomiędzy celami prowadzącego a potrzebami i oczekiwaniami słuchaczy
- Poznają strukturę prezentacji oraz pojedynczego slajdu
- Otrzymają uniwersalne wzorce do budowania wstępu, rozwinięcia i zakończenia
- Dowiedzą się, jak zaciekawić uczestnika – Storytelling
- Poznają inne metody angażowania uczestników - anegdota, metafora, pytanie retoryczne
- Nauczą się stosowania języka korzyści
- Zapoznają się z Zasadą 3P - kolejnością i strukturą elementów wypowiedzi
- Przećwiczą mimikę, postawę i mowę ciała podczas wystąpień publicznych, jako element budowania wiarygodności
- Wsparcie komunikatów gestykulacją w celu podkreślenia znaczenia swojego przekazu
- Nauczą się utrzymywać kontakt wzrokowy, jako wyraz szacunku dla odbiorców prezentacji
- Dowiedzą się, czym jest dykcja, intonacja, modulacja i jakość wypowiedzi jako system wspierający jakość wystąpienia
- Zrozumieją znaczenie operowania przestrzenią i rolę ruchu w czasie prezentowania
- Poznają rozwiązania typowych problemów związanych z podłączaniem projektora
- Nauczą się przydatnych skrótów i narzędzi w PPT
- Dowiedzą się, jakie są algorytmy postępowania w trudnych sytuacjach - brak prądu, sceptyk wśród słuchaczy, filozofowanie grupy, zapomniałem co mam powiedzieć
- Przećwiczą techniki panowania nad stresem
DLA ORGANIZACJI
- Wzmocnienie skuteczności pracowników, szczególnie managerów w kolejnym obszarze komunikacyjnym.
- Nabycie przez pracowników nowej kompetencji
- Dzięki sprawnemu posługiwaniu się wystąpieniem publicznym (jego różnymi formami) pracownicy staną się „ambasadorami firmy” potrafiącymi jeszcze skuteczniej reprezentować ją na zewnątrz, a managerowie i wobec zarządu i podległych pracowników
- Podwyższenie zaangażowania i motywacji managerów i pracowników
- Budowanie i utrwalanie dobrych relacji zawodowych pomiędzy pracownikami
- Polepszenie atmosfery w pracy
- Możliwość realizowania celów i założeń organizacji
- Stworzenie podstaw do dalszego rozwijania zespołu jako całości i szczególnie skutecznych jednostek
Szkolenie zostało zaprojektowane z myślą o osobach, którym zależy na podniesieniu kompetencji w obszarze wystąpień publicznych oraz kreowania własnego wizerunku i profesjonalnego budowania relacji z audytorium bez względu na pozycję służbową zajmowaną w organizacji.
- Warsztat skierowany jest do osób już korzystających lub planujących korzystać z wystąpień publicznych
- Pracownicy mogą posiadać zróżnicowane doświadczenie i staż pracy w firmie
- Pracownicy mogą posiadać wiedzę, umiejętności i doświadczenie z zakresu prowadzenia wystąpień publicznych z uwzględnieniem również profesjonalnej prezentacji, mowy inspirującej i expose szefa lub dopiero je zdobywać
Lokalizacja szkolenia
- Hotel Kopernik, http://hotelkopernik.info/kontakt/
- CERTYFIKAT
- W okresie 30 dni po zakończeniu każdego z warsztatów, uczestnicy mają możliwość 30 minutowej konsultacji telefonicznej z trenerem
MODUŁ I
DLACZEGO PREZENTACJA I CZYM ONA JEST?
- Co odróżnia prezentację biznesową od prezentacji w ogóle
- Kiedy zaczyna się przygotowanie do prezentacji?
- Czym jest planowanie prezentacji?
- Co robić, gdy planować nie można?
- Cechy dobrego komunikatu.
- Prawidłowa struktura - praktyczne reguły przygotowania komunikatów.
- Wyznaczanie celów prezentacji.
- Przegląd możliwych technik prezentacji.
- Zasady doboru odpowiednich narzędzi prezentacyjnych do odbiorcy.
MODUŁ II
PREZENTOWANIE TEGO, CO POTRZEBNE
- Analiza danych i ich użyteczne umieszczanie dla celów prezentacji
- Prezentowanie tego, co potrzebne
- Umiejętność wyboru i doboru danych
- Mówienie językiem korzyści
- Storytelling
MODUŁ III
DOCIERANIE Z PRZEKAZEM DO AUDYTORIUM
- Zwięzłość wypowiedzi
- Dobre i złe słowa
Zaburzenia w przekazie - słownictwo specjalistyczne, branżowe, slang, żargon - Czytelny komunikat
- Jak dotrzeć do audytorium
- Reguła diamentu
- Zasada 3P
- Komunikacja niewerbalna
MODUŁ IV
PŁYNNOŚĆ PREZENTACJI
- Panowanie nad czasem i celem.
- Przerwy, podsumowania, wnioski częściowe, mosty pomiędzy tematami.
- Panowanie nad audytorium - pytania i odpowiedzi z sali
- Jak funkcjonuje „sala”, czyli mechanizmy według, których zachowuje się audytorium
- Wpływanie na audytorium
- Interakcja ze słuchaczami
- Utrzymywanie zainteresowania
- „Przemycanie” treści
MODUŁ V
PRAKTYCZNE I TECHNICZNE ASPEKTY WYSTĄPIEN PUBLICZNYCH
- Osiem ważnych umiejętności
- zgodność komunikacyjna – zasób słów, malowanie obrazów
- wiarygodność przekazu
- kontakt wzrokowy
- gesty, postawa i ruchy
- ubiór i wygląd
- gesty i uśmiech
- głos – wysokość, impostacja, artykulacja i dynamika
- słowa, niesłowa, pauzy
- Spójność wizerunku – analiza obecnego, ustalenie pożądanego, metody uzyskania
- Kiedy słabość staje się siłą - ukrywanie mankamentów
- Typowe błędy – techniczne, mentalne i emocjonalne
MODUŁ VI
SYTUACJE TRUDNE
- Umiejętność odpowiedzi na trudne lub niewygodne pytania.
- Umiejętność odpowiedzi na uzasadnioną lub nieuzasadnioną krytykę.
- Sytuacje losowe – sytuacje, których nie można było przewidzieć
- Jak współpracować z „lożą szyderców”
- Czym jest stres w czasie wystąpienia?
- Radzenie sobie ze stresem i wykorzystanie go.
- Metody zmniejszania napięcia przed wystąpieniami publicznymi.
- Reguła 4x20
MODUŁ VII
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE
- Praca z mikrofonem, kamerą, tabletem i audytorium.
- Trening zarządzania salą, słuchaczami i pytaniami
- Przygotowanie własnego wystąpienia przez Uczestników
- Ewaluacja wystąpień w grupach w oparciu o poznane wcześniej zasady.
- Mapa Drogowa Komunikacji Uczestników – każdy z Uczestników odbędzie indywidualną rozmowę z trenerem.
Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia. Całe szkolenie będzie miało formę interaktywnego warsztatu szkoleniowego z użyciem nowoczesnych technik i form szkoleniowych, także technik multimedialnych: mikrofon, kamera oraz tablet. Tablet zostanie wykorzystany do nagrywania prezentacji poszczególnych uczestników:
- pomaga uniknąć stresu związanego z obecnością w sali kamery ze statywem
- ułatwia analizowanie filmu, także poprzez możliwość powiększania obrazu, by pokazać np. pracę rąk, czy kontakt wzrokowy osoby występującej
- pozwala od razu po zakończeniu nagrania i analizy wgrać film z feedbackiem trenera prowadzącego bezpośrednio do komputerów uczestników za pomocą wi-fi albo tradycyjnego przewodu
- zwiększa zaangażowanie uczestników – nie patrzymy na oddalony ekran, ale na urządzenie leżące tuz przed zainteresowanym
Poza elementami „mini-wykładów” dominuje forma praktyczna. Celem jest umożliwienie uczestnikom nabycia kluczowych dla nich umiejętności, wzmocnienie pożądanych postaw oraz przekazania konkretnych i przydatnych narzędzi do wykorzystania następnego dnia w pracy.
Podczas szkolenia zostaną wykorzystane następujące narzędzia dydaktyczne: