Autoprezentacja i wystąpienia publiczne w praktyce

Unikalne, eksperckie dwu dniowe szkolenie kreowania własnego wizerunku i profesjonalnego budowania relacji z audytorium, prowadzone przez dziennikarza i specjalistę z dziedziny komunikacji. Ćwiczenia przy pomocy kamery video i mikrofonu.

CEL SZKOLENIA

  • Dostarczenie, pogłębienie i utrwalenie przez uczestników technik i narzędzi dzięki, którym będą mogli przygotować i przeprowadzić wystąpienie publiczne mające zastosowanie w ich codziennej pracy
  • Dostarczenie wiedzy na temat poszczególnych składowych przygotowania i prowadzenia wystąpienia publicznego
  • Dostarczenie wiedzy ze znajomości różnych rodzajów wystąpień publicznych
  • Dokonania refreshingu dotychczasowych umiejętności i przerwanie rutyny w działaniu pracowników, o ile taka występuje

Doskonalenie praktycznych umiejętności:

  • dostosowanie wystąpienia publicznego do celu, który chcemy osiągnąć
  • dostosowanie wystąpienia publicznego do potrzeb i możliwości audytorium
  • wykształcenie umiejętności sprawnego projektowania, budowania i korzystania z wystąpienia publicznego
  • nabycie zdolności wyboru rodzaju wystąpienia publicznego w zależności od czasu i okoliczności (expose, mowa motywacyjna, komunikat prosty)
  • Nauczenie jak komunikować się w czasie wystąpienia by przekaz był czytelny i pozbawiony zakłóceń
  • Wypracowanie umiejętności przekazywania również „trudnych treści” audytorium
  • Rozumienie potrzeby stosowania wystąpienia publicznego i prezentacji
  • Zrozumienie użyteczności prezentacji jako narzędzia do m.in.:
  1. otwartej komunikacji
  2. przekazywania wiedzy
  3. przekazywania decyzji
  4. inspirowania i motywowania
  5. tworzenia zdrowych relacji
  6. budowania swojego wizerunku i autorytetu za pomocą dobrego wystąpienia publicznego
Trener
Tomasz Wypych

Korzyści

DLA UCZESTNIKÓW WARSZTATU

  • Jeśli już posiadają pewną wiedzę i umiejętności pracy z wystąpieniem publicznym utrwalą, a przede wszystkim poszerzą ją o nowe elementy;
  • Poznają najlepsze praktyki i zasady skutecznego tworzenia i korzystania z wystąpienia publicznego, bez względu na okoliczności w jakich ma być wygłoszone;
  • Będą potrafili jasno i zrozumiale formułować myśli, budować własny wizerunek zgodny z zaplanowanymi celami oraz lepiej dobierać i prezentować argumenty,
  • Nauczą się praktycznie działać w oparciu o te praktyki i zasady w bieżącej pracy;
  • Zdobędą przekonanie o celowości i efektywności stosowania wystąpienia publicznego w jego różnych formach;
  • Zdobędą nowe narzędzie komunikacji, o ile do tej pory z niego nie korzystali
  • Nauczą się optymalizować treści, które chcą przekazać;
  • Będą potrafili dopasować własny wizerunek do różnych sytuacji zawodowych i społecznych
  • Otrzymają kolejną płaszczyznę do budowania trwałych profesjonalnych relacji ze współpracownikami i klientami zewnętrznymi;
  • Zmniejszą lub wyeliminują ryzyko wynikające z błędów i nieścisłości w przekazywaniu informacji wskutek źle prowadzonego wystąpienia publicznego;
  • Poznają najważniejsze metody wywierania wpływu przydatne w prowadzeniu przekonujących wystąpień publicznych,
  • Zmiana postaw w stosunku przyjmowania, formułowania i udzielania informacji;
  • Poznają narzędzie i sposoby zarządzania komunikacją i informacją w przekazie na forum;
  • Zwiększą umiejętności radzenia sobie ze stresem i kontrolowania emocji w trakcie wystąpień.
  • Staną się rzeczywistymi partnerami i punktem odniesienia dla audytorium;
  • Zrozumieją zależność pomiędzy celami prowadzącego a potrzebami i oczekiwaniami słuchaczy
  • Poznają strukturę prezentacji oraz pojedynczego slajdu
  • Otrzymają uniwersalne wzorce do budowania wstępu, rozwinięcia i zakończenia
  • Dowiedzą się, jak zaciekawić uczestnika – Storytelling
  • Poznają inne metody angażowania uczestników - anegdota, metafora, pytanie retoryczne
  • Nauczą się stosowania języka korzyści
  • Zapoznają się z Zasadą 3P - kolejnością i strukturą elementów wypowiedzi
  • Przećwiczą mimikę, postawę i mowę ciała podczas wystąpień publicznych, jako element budowania wiarygodności
  • Wsparcie komunikatów gestykulacją w celu podkreślenia znaczenia swojego przekazu
  • Nauczą się utrzymywać kontakt wzrokowy, jako wyraz szacunku dla odbiorców prezentacji
  • Dowiedzą się, czym jest dykcja, intonacja, modulacja i jakość wypowiedzi jako system wspierający jakość wystąpienia
  • Zrozumieją znaczenie operowania przestrzenią i rolę ruchu w czasie prezentowania
  • Poznają rozwiązania typowych problemów związanych z podłączaniem projektora
  • Nauczą się przydatnych skrótów i narzędzi w PPT
  • Dowiedzą się, jakie są algorytmy postępowania w trudnych sytuacjach - brak prądu, sceptyk wśród słuchaczy, filozofowanie grupy, zapomniałem co mam powiedzieć 
  • Przećwiczą techniki panowania nad stresem

DLA  ORGANIZACJI

  • Wzmocnienie skuteczności pracowników, szczególnie managerów w kolejnym obszarze komunikacyjnym.
  • Nabycie przez pracowników nowej kompetencji
  • Dzięki sprawnemu posługiwaniu się wystąpieniem publicznym (jego różnymi formami) pracownicy staną się „ambasadorami firmy” potrafiącymi jeszcze skuteczniej reprezentować ją na zewnątrz, a managerowie i wobec zarządu i podległych pracowników
  • Podwyższenie zaangażowania i motywacji managerów i pracowników
  • Budowanie i utrwalanie dobrych relacji zawodowych pomiędzy pracownikami
  • Polepszenie atmosfery w pracy
  • Możliwość realizowania celów i założeń organizacji
  • Stworzenie podstaw do dalszego rozwijania zespołu jako całości i szczególnie skutecznych jednostek
Data szkolenia
3 - 4 MARCA 2022 - Lista zamknięta. Pytaj o nowy termin.
Godziny szkolenia
9.00 - 16.00, 16 godzin dydaktycznych
Miejsce szkolenia
Olsztyn, Hotel Kopernik
Dla kogo

Szkolenie zostało zaprojektowane z myślą o osobach, którym zależy na podniesieniu kompetencji w obszarze wystąpień publicznych oraz kreowania własnego wizerunku i profesjonalnego budowania relacji z audytorium bez względu na pozycję służbową zajmowaną w organizacji.

  • Warsztat skierowany jest do osób już korzystających lub planujących korzystać z wystąpień publicznych
  • Pracownicy mogą posiadać zróżnicowane doświadczenie i staż pracy w firmie
  • Pracownicy mogą posiadać wiedzę, umiejętności i doświadczenie z zakresu prowadzenia wystąpień publicznych  z uwzględnieniem również profesjonalnej prezentacji, mowy inspirującej i expose szefa lub dopiero je zdobywać

Lokalizacja szkolenia

Co otrzymasz po szkoleniu
  • CERTYFIKAT
  • W okresie 30 dni po zakończeniu każdego z warsztatów, uczestnicy mają możliwość 30 minutowej konsultacji telefonicznej z trenerem

 

Zakres szkolenia

MODUŁ I

DLACZEGO PREZENTACJA I CZYM ONA JEST?

  • Co odróżnia prezentację biznesową od prezentacji w ogóle
  • Kiedy zaczyna się przygotowanie do prezentacji?
  • Czym jest planowanie prezentacji?
  • Co robić, gdy planować nie można?
  • Cechy dobrego komunikatu.
  • Prawidłowa struktura - praktyczne reguły przygotowania komunikatów.
  • Wyznaczanie celów prezentacji.
  • Przegląd możliwych technik prezentacji.
  • Zasady doboru odpowiednich narzędzi prezentacyjnych do odbiorcy.

 

MODUŁ II

PREZENTOWANIE TEGO, CO POTRZEBNE

  • Analiza danych i ich użyteczne umieszczanie dla celów prezentacji
  • Prezentowanie tego, co potrzebne
  • Umiejętność wyboru i doboru danych
  • Mówienie językiem korzyści
  • Storytelling

 

MODUŁ III

DOCIERANIE Z PRZEKAZEM DO AUDYTORIUM

  • Zwięzłość wypowiedzi
  • Dobre i złe słowa
    Zaburzenia w przekazie - słownictwo specjalistyczne, branżowe, slang, żargon
  • Czytelny komunikat
  • Jak dotrzeć do audytorium
  • Reguła diamentu
  • Zasada 3P
  • Komunikacja niewerbalna

 

MODUŁ IV

PŁYNNOŚĆ PREZENTACJI

  • Panowanie nad czasem i celem.
  • Przerwy, podsumowania, wnioski częściowe, mosty pomiędzy tematami.
  • Panowanie nad audytorium - pytania i odpowiedzi z sali
  • Jak funkcjonuje „sala”, czyli mechanizmy według, których zachowuje się audytorium
  • Wpływanie na audytorium
  • Interakcja ze słuchaczami
  • Utrzymywanie zainteresowania
  • „Przemycanie” treści

 

MODUŁ V

PRAKTYCZNE I TECHNICZNE ASPEKTY WYSTĄPIEN PUBLICZNYCH

  • Osiem ważnych umiejętności
    • zgodność komunikacyjna – zasób słów, malowanie obrazów
    • wiarygodność przekazu
    • kontakt wzrokowy
    • gesty, postawa i ruchy
    • ubiór i wygląd
    • gesty i uśmiech
    • głos – wysokość, impostacja, artykulacja i dynamika
    • słowa, niesłowa, pauzy
  • Spójność wizerunku – analiza obecnego, ustalenie pożądanego, metody uzyskania
  • Kiedy słabość staje się siłą  - ukrywanie mankamentów
  • Typowe błędy – techniczne, mentalne i emocjonalne

 

MODUŁ VI

SYTUACJE TRUDNE

  • Umiejętność odpowiedzi na trudne lub niewygodne pytania.
  • Umiejętność odpowiedzi na uzasadnioną lub nieuzasadnioną krytykę.
  • Sytuacje losowe – sytuacje, których nie można było przewidzieć
  • Jak współpracować z „lożą szyderców”
  • Czym jest stres w czasie wystąpienia?
  • Radzenie sobie ze stresem i wykorzystanie go.
  • Metody zmniejszania napięcia przed wystąpieniami publicznymi.
  • Reguła 4x20

 

MODUŁ VII

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE

  • Praca z mikrofonem, kamerą, tabletem i audytorium.
  • Trening zarządzania salą, słuchaczami i pytaniami
  • Przygotowanie własnego wystąpienia przez Uczestników
  • Ewaluacja wystąpień w grupach w oparciu o poznane wcześniej zasady.
  • Mapa Drogowa Komunikacji Uczestników – każdy z Uczestników odbędzie indywidualną rozmowę z trenerem.
Metody pracy przy szkoleniu

Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia. Całe szkolenie będzie miało formę interaktywnego warsztatu szkoleniowego z użyciem nowoczesnych technik i form szkoleniowych, także technik multimedialnych: mikrofon, kamera oraz tablet. Tablet zostanie wykorzystany do nagrywania prezentacji poszczególnych uczestników:

  • pomaga uniknąć stresu związanego z obecnością w sali kamery ze statywem
  • ułatwia analizowanie filmu, także poprzez możliwość powiększania obrazu, by pokazać np. pracę rąk, czy kontakt wzrokowy osoby występującej
  • pozwala od razu po zakończeniu nagrania i analizy wgrać film z feedbackiem trenera prowadzącego  bezpośrednio do komputerów uczestników za pomocą wi-fi albo tradycyjnego przewodu
  • zwiększa zaangażowanie uczestników – nie patrzymy na oddalony ekran, ale na urządzenie leżące tuz przed zainteresowanym

Poza elementami „mini-wykładów” dominuje forma praktyczna. Celem jest umożliwienie uczestnikom nabycia kluczowych dla nich umiejętności, wzmocnienie pożądanych postaw oraz przekazania konkretnych i przydatnych narzędzi do wykorzystania następnego dnia w pracy.

Podczas szkolenia zostaną wykorzystane następujące narzędzia dydaktyczne:

  • Prezentacja,
  • Mini wykład,
  • Scenki – nagrywane, analizowane i omawiane,
  • Burza mózgów wraz z wypracowaniem przez uczestników rozwiązania,
  • Analiza case’ów z realnej pracy uczestników szkolenia,
  • Rozwiązywanie praktycznych problemów z zakresu wystąpień publicznych, prezentacji i otwartej komunikacji
Cena
3.590 zł