- Identyfikacja roli mentora-specjalisty w zakresie zarządzania wiedzą, dzielenia się doświadczeniem
- Zapoznanie z czynnikami decydującymi o skutecznej komunikacji w czasie przekazywania wiedzy
- Poprawa kompetencji uczestników szkolenia w zakresie własnych umiejętności komunikacyjnych
- Doskonalenie umiejętności prowadzenia instruktażu z pracownikami
- Kreowanie wizerunku mentora-specjalisty
- Doskonalenie umiejętności przyjmowania perspektywy odbiorcy w trakcie komunikacji w pracy, w celu dostosowania przekazu do jego możliwości
- Motywowanie podopiecznych do uwagi, wykorzystania wiadomości
Trener
Paweł Błaszkiewicz
Korzyści
Data szkolenia
16 godz. dydaktycznych - Zapytaj o dostępne terminy
Godziny szkolenia
9.00 - 16.00
Miejsce szkolenia
Gdańsk
Dla kogo
- Długoletni pracownicy o wysokich kompetencjach, którzy w różnych sytuacjach zawodowych mogą pełnić rolę mentora-specjalisty.
- Kadra kierownicza, która chce doskonalić swoje umiejętności w zakresie uczenia i przekazywania wiedzy innym pracownikom.
Co otrzymasz po szkoleniu
- 2 godziny indywidualnych konsultacji telefonicznych z Trenerem prowadzącym
- Certyfikat
Lokalizacja szkolenia
- Hotel Oliwski, http://www.hoteloliwski.pl/kontakt/mapa/
Zakres szkolenia
Dzień I
1. Rola mentoringu i coachingu w zarządzaniu zespołem.
- Przyczyny rozwoju koncepcji organizacji uczącej się.
- Model mentor i coacha w organizacji.
- Czy szef może być mentorem lub coachem?
- Szanse i ryzyka wdrożenia systemu rozwoju kompetencji opartego na mentoringu i coachingu.
- Kluczowe czynniki sukcesu w pracy mentora i coacha.
3. Zarządzanie wiedzą w organizacji.
- Znacznie procesu dzielenia się wiedzą.
- Wizja organizacji uczącej się systemowo.
- Selekcja, analiza i ocena know-how w organizacji.
- Planowanie przemyślanych ćwiczeń i krótkich lekcji w zakresie dystrybucji unikalnej wiedzy.
- Wyznaczenie celów w procesie zarządzania wiedzą.
- Wykorzystanie narzędzi IT w procesie zarządzania wiedzą.
3. Mentor-specjalista jako nauczyciel.
- Uczenie, jako proces.
- Od świadomej niekompetencji do mistrzostwa – model rozwoju umiejętności zawodowych.
- Warunki konieczne do rozwoju kompetencji.
- Etapy i podstawowe metody uczenia ludzi dorosłych.
- Zasady intruktażu.
- Proste techniki sprawdzania procesu skuteczności przekazywanej wiedzy.
4. Organizacja procesu mentoringu i coachingu.
- Rola kontraktu pomiędzy mentorem lub coachem a uczącym się pracownikiem.
- Planowanie pracy z podopiecznym.
- Organizacji sesji spotkań.
- Angażowanie innych osób w proces rozwoju pracownika.
Dzień II
1. Autoprezentacja- rola postawy mentora w komunikacji.
- Zarządzanie pierwszym wrażeniem- rola komunikacji niewerbalnej w przekazie trenera.
- Praca głosem w czasie spotkania- intonacja, głośność, pauzy, dynamika.
- Operowanie przestrzenią w trakcie spotkania.
- Atrakcyjność, wiarygodność, mentora-specjalisty- jak je wzmacniać?
2. Rozpoczęcie procesu mentoringu lub coachingu z pracownikiem
- Znaczenie rozpoczęcia - psychologiczny efekt pierwszeństwa.
- Jak przykuć uwagę pracowników.
- Typowe problemy w budowanej relacji „mistrz-uczeń”.
- Budowanie korzystnej atmosfery do współpracy.
3. Skuteczna komunikacja w procesie współpracy
- Przedstawienie warunków efektywnej komunikacji. Rozpoznawanie współrozmówcy.
- Sposoby rozmawiania z innymi „typami”, celem zwiększenia skuteczności przekazu.
- Świadomość własnego stylu komunikacji „okna Johari”.
- W jaki sposób budować kontakt w relacjach zawodowych?
- Jakie są przyczyny błędów komunikacyjnych?
- W jaki sposób przełamywać bariery w komunikacji?
4. Komunikacyjne narzędzia w pracy mentora-specjalisty
- Planowanie różnych sytuacji komunikacyjnych z podopiecznym.
- Komunikowanie różnych danych, schematów, idei.
- Asertywność na poziomie werbalnym i niewerbalnym w kontaktach zawodowych.
5. Trudne sytuacje w procesie mentoringu i coachingu
- Praca z negatywna postawą podopiecznego pracownika.
- Niska efektywność nauki mimo zaangażowania uczącego się.
- Trudności w relacji „mistrz-uczeń”.
- Analiza wniosków z własnych strategii uczenia innych.
Metody pracy przy szkoleniu
Cena
2.590 zł