Mentoring

Cele szkolenia:                                                                                              

  • Identyfikacja roli mentora-specjalisty w zakresie zarządzania wiedzą, dzielenia się doświadczeniem
  • Zapoznanie z czynnikami decydującymi o skutecznej komunikacji w czasie przekazywania wiedzy
  • Poprawa kompetencji uczestników szkolenia w zakresie własnych umiejętności komunikacyjnych
  • Doskonalenie umiejętności prowadzenia instruktażu z pracownikami
  • Kreowanie wizerunku mentora-specjalisty
  • Doskonalenie umiejętności przyjmowania perspektywy odbiorcy w trakcie komunikacji w pracy, w celu dostosowania przekazu do jego możliwości
  • Motywowanie podopiecznych do uwagi, wykorzystania wiadomości
Trener
Paweł Błaszkiewicz

Korzyści
Data szkolenia
16 godz. dydaktycznych - Zapytaj o dostępne terminy
Godziny szkolenia
9.00 - 16.00
Miejsce szkolenia
Gdańsk
Dla kogo
  • Długoletni pracownicy o wysokich kompetencjach, którzy w różnych sytuacjach zawodowych mogą pełnić rolę mentora-specjalisty.
  • Kadra kierownicza, która chce doskonalić swoje umiejętności w zakresie uczenia i przekazywania wiedzy innym pracownikom.
Co otrzymasz po szkoleniu
  • 2 godziny indywidualnych konsultacji telefonicznych z Trenerem prowadzącym
  • Certyfikat

Lokalizacja szkolenia

Zakres szkolenia

Dzień I

1. Rola mentoringu i coachingu w zarządzaniu zespołem.

  • Przyczyny rozwoju koncepcji organizacji uczącej się.
  • Model mentor i coacha w organizacji.
  • Czy szef może być mentorem lub coachem?
  • Szanse i ryzyka wdrożenia systemu rozwoju kompetencji opartego na mentoringu i coachingu.
  • Kluczowe czynniki sukcesu w pracy mentora i coacha.

3. Zarządzanie wiedzą w organizacji.

  • Znacznie procesu dzielenia się wiedzą.
  • Wizja organizacji uczącej się systemowo.
  • Selekcja, analiza i ocena know-how w organizacji.
  • Planowanie przemyślanych ćwiczeń i krótkich lekcji w zakresie dystrybucji unikalnej wiedzy.
  • Wyznaczenie celów w procesie zarządzania wiedzą.
  • Wykorzystanie narzędzi IT w procesie zarządzania wiedzą.

3. Mentor-specjalista jako nauczyciel.

  • Uczenie, jako proces.
  • Od świadomej niekompetencji do mistrzostwa – model rozwoju umiejętności zawodowych.
  • Warunki konieczne do rozwoju kompetencji.
  • Etapy i podstawowe metody uczenia ludzi dorosłych.
  • Zasady intruktażu.
  • Proste techniki sprawdzania  procesu skuteczności przekazywanej wiedzy.

4. Organizacja procesu mentoringu i coachingu.

  • Rola kontraktu pomiędzy mentorem lub coachem a uczącym się pracownikiem.
  • Planowanie pracy z podopiecznym.
  • Organizacji sesji spotkań.
  • Angażowanie innych osób w proces rozwoju pracownika.

 

Dzień II

1. Autoprezentacja- rola postawy mentora w komunikacji.

  • Zarządzanie pierwszym wrażeniem- rola komunikacji niewerbalnej w przekazie trenera.
  • Praca głosem w czasie spotkania- intonacja, głośność, pauzy, dynamika.
  • Operowanie przestrzenią w trakcie spotkania.
  • Atrakcyjność, wiarygodność, mentora-specjalisty- jak je wzmacniać?

2. Rozpoczęcie procesu mentoringu lub coachingu z pracownikiem

  • Znaczenie rozpoczęcia - psychologiczny efekt pierwszeństwa.
  • Jak przykuć uwagę pracowników.
  • Typowe problemy w budowanej relacji „mistrz-uczeń”.
  • Budowanie korzystnej atmosfery do współpracy.

3. Skuteczna komunikacja w procesie współpracy

  • Przedstawienie warunków efektywnej komunikacji. Rozpoznawanie współrozmówcy.
  • Sposoby rozmawiania z innymi „typami”, celem zwiększenia skuteczności przekazu.
  • Świadomość własnego stylu komunikacji „okna Johari”.
  • W jaki sposób budować kontakt w relacjach zawodowych?
  • Jakie są przyczyny błędów komunikacyjnych?
  • W jaki sposób przełamywać bariery w komunikacji?

4. Komunikacyjne narzędzia w pracy mentora-specjalisty

  • Planowanie różnych sytuacji komunikacyjnych z podopiecznym.
  • Komunikowanie różnych danych, schematów, idei.
  • Asertywność na poziomie werbalnym i niewerbalnym w kontaktach zawodowych.

5. Trudne sytuacje w procesie mentoringu i coachingu

  • Praca z negatywna postawą podopiecznego pracownika.
  • Niska efektywność nauki mimo zaangażowania uczącego się.
  • Trudności w relacji „mistrz-uczeń”.
  • Analiza wniosków z własnych strategii uczenia innych.
Metody pracy przy szkoleniu
  • Praca w grupach
  • Case study
  • Moderacja
  • Gry szkoleniowe
  • Testy i kwestionariusze                                                                
Cena
2.590 zł