Profesjonalna komunikacja menedżerska

Skuteczna profesjonalna komunikacja w zarządzaniu pozwala osiągać wyniki i budować efektywne zawodowe relacje ze współpracownikami oraz budować autorytet managera w pracy i środowisku poza biznesowym.

Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy i nabycie umiejętności dotyczących stosowania i wykorzystania nowoczesnych technik i metod skutecznej komunikacji zarządczej, managerskiej w relacjach biznesowych w środowisku pracy oraz pozazawodowych.

Właściwy, skuteczny i dopasowany do potrzeb proces przekazu informacji ma bezpośredni wpływ sukces firmy i jakość zarządzania pracownikami. Jakość komunikacji wpływa bezpośrednio na to jak rozumiemy innych i jak sami jesteśmy przez inne osoby zrozumiani, co ma szczególne znaczenie w relacjach pomiędzy osobami współpracującymi w ramach jednej organizacji. Komunikacja to psychologiczny proces, dzięki któremu jednostka przekazuje i otrzymuje informacje w bezpośrednim kontakcie z inną osobą.

To proces, który zachodzi nieustannie. NIEZBĘDNY W ZARZĄDZANIU.

W czasie szkolenia uczestniczy wykonają unikalne testy diagnostyczne pozwalające nauczyć się:

  • rozpoznawać i zarządzać potrzebami własnymi oraz partnerów w zakresie dobrej komunikacji biznesowej,
  • zrozumieć sposób komunikacji w zespole rozumianym jako:
  1. „moje relacje i komunikacja z klientem wewnętrznym”
  2. „moje relacje i komunikacja z klientem zewnętrznym”
  3. „moje relacje i komunikacja z całą organizacją”
  • umiejętności rozpoznawania potrzeb drugiej strony ze szczególnym uwzględnieniem zmniejszania ryzyka konfliktu oraz nieporozumień, a jeśli do nich dojdzie umiejętnego rozwiązywania ich
  • budowanie i wzmacnianie autorytetu za pomocą sprawnej komunikacji
Trener
Tomasz Wypych

Korzyści

Uczestnicy:

  • Poznają zasady obowiązujące w profesjonalnej managerskiej komunikacji biznesowej;
  • Poznają swoje mocne i słabe strony w zakresie komunikowania się;
  • Opracują sposoby poprawy efektywnego komunikowania się w zarządzaniu
  • Nauczą się korzystać z asertywności tak by nie przenosić trudnych doświadczeń z pracy na postrzeganie samych siebie;
  • Będą sobie radzili w rozmowach z tzw. trudnym, roszczeniowym podwładnym, współpracownikiem oraz klientem (jeśli zajdzie taka potrzeba).
  • Będą umieli wzmacniać swój autorytet i służbową pozycję.
  • Nauczą się pewności siebie bez względu na stopień negatywnych i trudnych emocji jakie mogą ich spotkać ze strony rozmówcy.

Ponadto Uczestnicy rozwiną:

  • Umiejętność poznawania siebie samego i swoich potrzeb w celu polepszenia efektywności komunikowania się w relacji manager – podwładny, manager – zespół.
  • Zdolność zrozumiałego prezentowania oczekiwań wobec podwładnych, warunków i zasad współpracy w celu zwiększenia skuteczności zarządzania.
  • Umiejętność unikania i rozwiązywania ewentualnych konfliktów wynikających z niewłaściwego zrozumienia intencji oraz emocji z definicji wpisanych w trudne sytuacje zawodowe.
  • Wiedzę dotyczącą dopasowania swojego wizerunku i sposobu komunikowania się do określonych sytuacji i potrzeb.
  • Znajomość psychologicznych typów osobowości warunkujące sposób komunikowania, myślenia i działania w procesie zarządzania.
  • Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych.
Data szkolenia
16 godz. dydaktycznych - Zapytaj o dostępne terminy
Godziny szkolenia
9.00 - 16.00,
Miejsce szkolenia
Gdańsk Oliwa, Hotel Oliwski
Dla kogo
  • Menedżerów
  • Szefów
  • Prezesów
  • KAM
  • Zarządzających Zespołami
  • Osób prowadzących działalność gospodarczą

Lokalizacja szkolenia

Co otrzymasz po szkoleniu
  • CERTYFIKAT
  • KAŻDY  UCZESTNIKÓW SPOTYKA SIĘ INDYWIDUALNIE Z TRENEREM NA OK. 15- 20 MINUT I OTRZYMUJE WSKAZÓWKI DOPASOWANE DO RZECZYWIŚCIE ZDIAGNOZOWANYCH POTRZEB
  • W okresie 30 dni po zakończeniu każdego z warsztatów, uczestnicy mają możliwość 30 minutowej konsultacji telefonicznej z trenerem.
  • Każdy z uczestników otrzyma indywidualne wskazówki i mapę drogową do dalszego postępowania.
  • Wiedza zdobyta  w czasie szkolenia może zostać wykorzystana nazajutrz po warsztacie
  • Wiedza ta ma praktyczne i efektywne zastosowanie w rozmowach w celu konstruowaniu przekazu, odpowiadania na potrzeby podwładnego, klienta wewnętrznego i zewnętrznego przy jednoczesnym zapewnieniu realizacji celów organizacji i budowaniu autorytetu Szefa
  • Daje dobre efekty także, negocjacjach, etycznym wywieraniu wpływu i rozpoznawaniu rzeczywistych potrzeb drugiej strony.
Zakres szkolenia

MOCNE OTWARCIE

Pokazujące zagrożenia płynące z faktu braku komunikacji – szybkie wyciąganie wniosków bez wcześniej próby zapoznania się z sytuacją - dwa KRÓTKIE filmy szkoleniowe „Amerykański Szpital” i „Romantyczna kolacja”;

Dobra komunikacja managerska jako skuteczne i szybkie do wdrożenia narzędzie prowadzenia zespołu produkcyjnego.

Dlaczego w ogóle się komunikujemy? – mini wykład, case’y z życia zawodowego uczestników;

ĆWICZENIE „NATŁOK PRACY” – ZADANIA KOMUNIKACJI W PRACY MANAGERA I FUNKCJE W ORGANIZACJI:

  • informacyjna
  • zarządcza
  • motywująca
  • budująca zdrowe relacje
  • zmniejszenie ryzyka popełnienia błędów
  • budowanie wizerunku
  • kontrolna
  • rozliczająca

 

MODUŁ I

Komunikacja, jako sztuka porozumiewania się i osiągania celów managerskich w relacjach ja – współpracownicy.

  • Efektywna komunikacja w relacjach podwładny - przełożony, przełożony – podwładny, ja – inni managerowie i współpracownicy na tym samym poziomie zależności i hierarchii służbowej.
  • Aktywne słuchanie i obserwacja zachowania odbiorcy by aktywnie prowadzić rozmowę biznesową
  • Słuchanie i obserwowanie, czyli jak uczulić się na ton głosu, okazywać zrozumienie dla uczuć, utrzymywać kontakt wzrokowy, etc.
  • Zadawanie pytań, czyli jak pytać jasno i konkretnie, uzyskiwać dodatkowe informacje, rozważać każde pytanie nim udzielimy odpowiedzi, etc.
  • Okazywanie zrozumienia
  • Parafrazy - silne narzędzie - jak używać praktycznie

Ćwiczenie „Od tej strony Cię nie znałem” – umiejętność przełamywania barier

  • Umiejętność rozpoznawania rzeczywistych potrzeb i zaspokajanie ich
  • Sztuka etycznej perswazji
  • Jak nie poddać się manipulacji?

 

MODUŁ II

Warunku niezbędne do dobrej komunikacji

  • Jasność, zwięzłość, empatia - jak wykorzystywać trzy filary w praktyce?
  • Świadoma „auto-kontrola” i „alter-kontrola”
  • Przykłady i praktyczne zastosowanie pytań „auto-kontrolnych”: o co mi chodzi?, czy jasno to wyłożyłem?, czy tak jak chciałem, jak reaguje (zareagował) mój rozmówca?
  • Przykłady i praktyczne zastosowanie pytań „Alter-kontrola” - dotyczących kontroli reakcji rozmówcy: czy wiesz, o co mi chodzi?, jak to rozumiesz, czy to jest możliwe do przyjęcia, co tym sądzisz?
  • Zasada 3 sekund – daj rozmówcy odetchnąć
  • Odzwierciedlanie – reguła podobieństwa
  • Klaryfikacja - o co mi naprawdę chodzi?
  • Dowartościowanie - jeśli Twój rozmówca dobrze czuje się w rozmowie z Tobą zawsze do Ciebie wróci
  • Podsumowanie - zawsze warto podsumować najważniejsze fakty i myśli
  • Ustal „bazę” do kolejnej rozmowy.

ĆWICZENIE „WSZYSCY CHCĄ CZEGOŚ ODE MNIE”

  • Sztuka argumentowania - istota, ocena i umiejętności przekonywania
  • Z kim rozmawiać, a kiedy nie rozmawiać -  dyskusja moderowana, mini wykład, case’y z życia zawodowego uczestników
  • Przygotowanie wypowiedzi

- fakty i rzeczowość

- przedstawienie swojego stosunku do zagadnienia

- wywarcie wpływu na słuchaczach

- szanowanie drugiej strony przy zachowaniu swojego stanowiska w danej sprawie

- wyższa samoświadomość

- mniejsze poczucie winy

 

MODUŁ III

Umiejętność prezentowania informacji

  • Skupienia uwagi poprzez gestykulację dopasowaną do słów, używanie zrozumiałych terminów i odpowiednie tempo mówienia.
  • Logiki wypowiedzi, dzięki jasnej strukturze i podsumowaniom
  • Zwiększenia akceptacji wysuwanych propozycji poprzez dopasowanie wypowiedzi do poziomu słuchaczy, Zaangażowanie w rozmowę i płynące z tego korzyści
  • 15 przykazań dobrego słuchacza
  • Standard trudnej rozmowy
  • Pułapki „łatwej” rozmowy

TEST DIAGNOSTYCZNY – MOJE PREFERENCJE I ZDOLNOŚCI W RELACJACH I KOMUNIKACJI Z INNYM CZŁOWIEKIEM W SYTUACJACH ZAWODWYCH I PRYWATNYCH

  • Osądzanie (krytyka, obrażanie, oskarżanie)
  • Pozycja dominacji (np. grożenie, rozkazywanie, moralizowanie)
  • Uciekanie od cudzych problemów
  • Blokady językowe („zabójcze frazesy”)

 

MODUŁ IV

Informacje zwrotne oraz sztuka zapobiegania i rozwiązywania konfliktów

  • Zasady informacji zwrotnej.
  • Skuteczne posługiwanie się informacja zwrotną.
  • Znaczenie informacji zwrotnej w relacjach pomiędzy pracownikami
  • Standard trudnej rozmowy
  • Gra strategiczna XY
  •  

TEST DIAGNOSTYCZNY- JAK SOBIE RADZĘ I UNIKAM, A JAK POWINIENEM SOBIE RADZIĆ I UNIKAĆ KONFLIKTÓW I NIEPOROZUMIEŃ W KOMUNIKACJI

Style komunikacyjne w relacji ja – inni współpracownicy

  • Styl skupiony na zadaniach a styl skupiony na relacjach- wady i zalety w relacjach
  • Rozpoznawanie stylu naszego rozmówcy.
  • Rozpoznawanie potrzeb rozmówcy, jak do niego dotrzeć?
  • Poznanie silnych stron i ograniczeń wynikających z różnych stylów komunikowania się ludzi

 

MODUŁ VI

DELEGOWANIE ZADAŃ I EGZEKWOWANIE WYNIKÓW

Praca nad deficytami podwładnych/ dbałość o rozwój podwładnych/ poszerzanie

  • zakresu działań dla podwładnych

Realizacja strategii w zderzeniu z działaniami bieżącymi :

  • budowanie umiejętności widzenia „szerszego obrazu”, strategicznego kontekstu bieżących działań.

Wyjście z obszaru pracy operacyjnej - organizacja pracy podległych jednostek zamiast szczegółowego planowania zadań

  • delegowanie zadań z założeniem tworzenia warunków samodzielności
  • sposoby budowania zaufania do podwładnych przy delegowaniu zadań
  • cedowanie odpowiedzialności na podwładnych, egzekwowanie rezultatów, skupienie na efekcie
  • motywacyjne rozliczanie z zadań
  • budowanie wspólnoty dla osiągania wyników

 

MODUŁ VI

Konteksty wymiary wypowiedzi

  • Informacje rzeczowe – czyli cos o sprawie,
  • Ujawnianie siebie – czyli coś o sobie,
  • Określenie relacji – czyli coś o partnerze rozmowy i o tym jak się do niego odnoszę,
  • Apel czyli cos o oczekiwaniach.
  • Jak przekazywać  informacje nie wprost
  • Rodzaje komunikatów

ĆWICZENIE „KIEROWNIK DZIAŁU, KTÓRY MA DOSYĆ” - PLANOWANIE KOMUNIKACJI I PRACY ORAZ  OKREŚLANIE REZULTATOW

OBRONA CELU CZY OBRONA STANOWISKA?

TEST DIAGNOSTYCZNY – JAKĄ ROLĘ PEŁNIĘ W ZESPOLE, JAK SIĘ KOMUNIKUJĘ,  A  JAK RZECZYWIŚCIE JESTEM POSTRZEGANY

  Case Study

  • Radzenie sobie w trudnych sytuacjach oraz rozwiązywanie problemów w oparciu o przykłady zawodowe.

 

Metody pracy przy szkoleniu

Całe szkolenie będzie prowadzone metodą warsztatową z użyciem nowoczesnych technik i form szkoleniowych, także technik multimedialnych. Poza elementami „mini-wykładów” dominuje forma praktyczna. Celem jest umożliwienie uczestnikom nabycia kluczowych dla nich umiejętności, wzmocnienie pożądanych postaw oraz przekazania konkretnych i przydatnych narzędzi do wykorzystania następnego dnia w pracy. Podczas szkolenia zostaną wykorzystane następujące narzędzia dydaktyczne:

  • Prezentacja,
  • Mini wykład,
  • Scenki– jeśli będzie taka dyspozycja Zamawiającego nagrywane, analizowane i omawiane,
  • Burza mózgów wraz z wypracowaniem przez uczestników rozwiązania,
  • Analiza case’ów z realnej pracy uczestników szkolenia,
  • Gry szkoleniowe,
  • Ćwiczenia w rozmowach z pacjentem, rodziną i współpracownikami
  • Rozwiązywanie praktycznych problemów, z jakimi pracownicy spotykają się w swojej pracy zawodowej.
Cena
2.895 zł