Techniki Sprzedaży – Etyczne Wywieranie Wpływu na Pacjentów

Cele Główne:                                                                                             POBIERZ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Celem nauczenie personelu medycznego przeprowadzania rozmów, które przekonają do korzystania z usług lekarskich i wypracowanie długofalowej  współpracy. Sprzedaż jest procesem polegającym na rozpoznawaniu i zaspokajaniu potrzeb Lekarzy/Pacjentów poprzez uczciwą i świadomą wymianę wartości. Warsztat przygotuje uczestników do praktycznego stosowania nabytych w czasie szkolenia umiejętności, technik oraz metod sprzedaży. Wzmacniani również ich mocne strony i zdiagnozuje obszary rozwojowe.

Trener
Tomasz Wypych

Korzyści
  • Zwiększenie efektywności komunikacyjnych w procesie sprzedaży
  • Doskonalenie umiejętności nawiązywania kontaktu z Pacjentem o różnej osobowości i nastawieniu.
  • Poznanie czynników motywujących ludzi do zakupu usług medycznych.
  • Rozwijanie umiejętności mówienia językiem korzyści
  • Budowanie trwałych i długoterminowych relacji z lekarzami i
  • Rozwinięcie umiejętności radzenia sobie z obiekcjami zakupowymi.
Data szkolenia
16 godz. dydaktycznych - Zapytaj o dostępne terminy
Godziny szkolenia
9.00 - 16.00
Miejsce szkolenia
Gdańsk
Dla kogo

Zajęcia są dedykowane dla personelu medycznego mającego bezpośredni i pośredni wpływ na sprzedaż i obsługę pacjenta, także dla lekarzy i pielęgniarek mającego bezpośredni wpływ na sprzedaż i obsługę pacjenta, również dla lekarzy komunikującymi się z pacjentami.

Co otrzymasz po szkoleniu
  • 2 godziny indywidualnych konsultacji telefonicznych z Trenerem prowadzącym
  • Certyfikat
Zakres szkolenia

1. Wprowadzenie

  • Powitanie
  • Przedstawienie celu i programu szkolenia
  • Zasady panujące podczas szkolenia (kontrakt)
  • Prezentacja prowadzących oraz runda przedstawień uczestników
  • Ćwiczenie wprowadzające w tematykę sprzedażową
  • Pacjent, czy klient?

2. Komunikacja  z Pacjentem

  • Cel procesu komunikacji w procesie sprzedaży
  • Filary komunikacji, rola nadawcy i odbiorcy
  • Bariery  komunikacyjne i ich przezwyciężanie
  • Komunikacja pozawerbalna ( postawa ciała, wykorzystanie przestrzeni, gesty, mimika)
  • Zachęcanie do wypowiedzi
  • Dostosowanie do pacjentów
  • Pozyskiwanie informacji – umiejętne zadawanie pytań
  • Doprecyzowanie komunikatów ogólnikowych lub niejasnych
  • Podsumowywanie, wykorzystanie parafrazy
  • Język wywierania wpływu ( słowa wzmacniające komunikat, presupozycje, implikacje, kwantyfikatory ogólne) – wpływanie na podejmowanie przez Pacjentów decyzji zakupowych

3. Pracownik placówki medycznej

  • Koło sukcesu w sprzedaży
  • Rola automotywacji
  • Myślenie sprzedażowe, szukanie niestandardowych rozwiązań
  • Postawa + Wiedza + Umiejętności
  • Dopasowanie stylu wypowiedzi i używanie „słów - kluczy”
  • Mówienie językiem korzyści ( dla lekarza, dla pacjenta)
  • Diagnozowanie potrzeb i ich zaspokajanie
  • Zakazane i preferowane zwroty w sprzedaży

4. Pacjent/Klient

  • Typologia Pacjentów/Klientów
  • Sposoby rozpoznawania zrozumienia i dopasowania się do określonych typów rozmówcy
  • Motywatory zakupowe Pacjentów/Klientów. Co motywuje bliższej do współpracy?
  • Wiedza o Pacjentach/Klientach

5. Rozmowa z Pacjentami/Klientami

  • Wypracowanie standardu rozmowy
  • Cel główny i cele alternatywne
  • Zadbanie o sprzyjający klimat w rozmowie
  • Analizowanie potrzeb
  • Prowadzenie rozmowy pytaniami
  • Techniki prezentacji oferty/usługi
  • Prezentacja oferty w oparciu o zdiagnozowane lub wzbudzone potrzeby Pacjentów
  • Potrzeby - Cechy - Korzyści
  • Radzenie sobie z zastrzeżeniami
  • Zasady argumentacji, techniki perswazyjne
  • Techniki zamykania sprzedaży ( gdy Pacjent jest zdecydowany, waha się, nie jest jeszcze w pełni przekonany )
  • Podsumowanie ustaleń

6. Zakończenie szkolenia

  • Symulacje rozmów z Pacjentami w oparciu o wypracowane z uczestnikami case’y branżowe.
  • Podsumowanie
  • Certyfikaty
Metody pracy przy szkoleniu

Całe szkolenie będzie prowadzone metodą warsztatową z użyciem nowoczesnych technik i form szkoleniowych, także technik multimedialnych. Poza elementami „mini-wykładów” dominuje forma praktyczna. Celem jest umożliwienie uczestnikom nabycia kluczowych dla nich umiejętności, wzmocnienie pożądanych postaw oraz przekazania konkretnych i przydatnych narzędzi do wykorzystania następnego dnia w pracy. Podczas szkolenia zostaną wykorzystane następujące narzędzia dydaktyczne:

  • Prezentacja,
  • Mini wykład,
  • Scenki– jeśli będzie taka dyspozycja Zamawiającego nagrywane, analizowane i omawiane,
  • Burza mózgów wraz z wypracowaniem przez uczestników rozwiązania,
  • Analiza case’ów z realnej pracy uczestników szkolenia,
  • Gry szkoleniowe,
  • Ćwiczenia w rozmowach biznesowych
  • Rozwiązywanie praktycznych problemów zakupowych, z jakimi pracownicy spotykają się w swojej pracy zawodowej.
Cena
2.350 zł